سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خبری از هیجان صعود بیت کوین به سقف قیمتی جدید در بازار معاملات م

داده ها نشان می دهند که نرخ سرمایه گذاری در معاملات آتی بدون سررسید (perpetual) در صرافی های اوراق مشتقه ی اصلی، در شرایط نا مطلوبی قرار دارند. این امر نمایانگر کمبود اراده برای صعود قیمت با وجود رشد قیمت بیت کوین به سقف جدید می باشد.

بسیاری از کاربران با ابراز خوشحالی از رشد قیمت ها در روزهای اخیر به شوخی آن را هدیه ی کریسمسی از طرف سنتا کلاز می دانند. با این وجود به نظر می رسد فعالان بازار آتی استقبال چندانی از این هدیه ی کریسمسی نشان نمی دهند و میزان سرمایه گذاری در این بازار عمدتا نزولی بوده و در بهترین حالت ثابت باقی مانده است. این مورد در قرارادهای هر دو گروه، توکن مارجین و استیبل کوین مارجین، صرافی بایننس در محدوده ی قرمز قرار گرفته است.

نرخ سرمایه گذاری زمانی پایین و یا منفی می باشد، که تفکری نزولی و اصلاحی بر بازار غلبه کرده باشد. در این شرایط کسانی که معاملات شورت باز می کنند باید به کسانی که لانگ می کنند مبلغی پرداخت نمایند و در شرایطی که سرمایه گذاری ها روندی صعودی دارند گاوها مجبور به پرداخت مبلغی به خرس ها می باشند.

اینکه سرمایه گذاران بازار آتی علاقه ی چندانی به بیت کوین از خود نشان نمی دهند، نمایانگر تاثیر بالاتر معامله گران اسپات در روند فعلی می باشد.در عین حال حجم معاملات افت شدید 34 درصدی در 24 ساعت گذشته داشته است که در نتیجه ی تعطیلات کریسمس می باشد و عمده ی تریدرها در حال جشن گرفتن تعطیلات با خانواده هایشان می باشند. از سوی دیگر شکایت علیه XRP و افت ارزش بازار این توکن به کمتر از نصف، تنها در یک روز، موجب از تب و تاب افتادن بازار شده است.

این مسئله حتی به دیگر آلت کوین ها نیز ضربه زده بود. هرچند که در طی روزهای اخیر توکن ریپل و آلت کوین ها توانستند شرایط مطلوبی را تجربه گنند و ریپل بازگشت قیمتی مناسبی را تجربه نمود. در حال حاظر بازار سمت و سویی مثبت دارد و شرایط مطلوبی را پشت سر می گذارد اما عدم وجود حمایت قوی در نزدیکی قیمت فعلی بیت کوین، شروع تعطیلات سال نو میلادی و شرایط نه چندان مطلوب در بازار معاملات آتی، نگرانی های اصلی این روزهای بیت کوین به حساب می آیند.